מתי מבצעים ומה כדאי לדעת על חידוש מצבות 

נתחיל בשאלה "למה להשקיע" בחידוש מצבות : 

מאמר הבא נעסוק בחידוש המצבה , מצבות הן דבר יקר ובעל סמליות השומרת על טהרת יקירכם. לא כדאי לחכות שהמצבה תגיע למצב של הזנחה טוטאלית ורק אז להזמין את שירותיה של חברה לחידוש המצבות, גם כדי למנוע את התחושה הלא נעימה כתוצאה מהמראה של אותה מצבה וגם בגלל שיכולים להיווצר נזקים שגם חברה מקצועית בתחום של חידוש המצבות לא תוכל לתקן.

מצבות אשר נמצאות בחוץ, חשופות לכל נזקי הטבע מצבות חשופות לגשם לשמש, ובכללי – דורשות חידוש ותחזוקה מדי כמה זמן. נזקים שונים למצבה, החל מסדקים באבן ועד למחיקת האותיות, מצריכים עבודה של בעל מקצוע העוסק בחידוש ושיפוץ מצבות.  יש להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי סוגי מצבות וסוג המצבה בה תרצו לבצע חידוש, שאלו את איש המקצוע לגבי המצבה שלכם ומה נדרש כדי לחדשה.

מתי מצבה נזקקת לחידוש? 

לא כל לכלוך הנצבר על המצבה בהכרח מצדיק את השירותים של חידוש המצבות. קשה לדעת באופן מדויק מתי מצבה תזדקק לשירות של שיפוץ וחידוש מצבות .  ישנם פגמים ולכלוכים שהקרובים יוכלו לנקות ולטפל בהם בכוחות עצמם. 

אך אם מדובר בלכלוך ונזקים שכבר אין באפשרותו של אדם ללא  הציוד המתאים להסיר אותם, כדאי להזמין את שירותיה של חברה מקצועית העוסקת בתחום של חידוש ושיפוץ מצבות בשביל לעשות  את העבודה בצורה הטובה ביותר ועם הכלים המיועדים לכך. 

חידוש מצבות

חידוש מצבות – ניקוי מצבות

תמיד כדאי שמצבות יהיו נקיות ויפות, גם כדי למנוע אי נעימות שמבקרים מנוח ורואים מצבה מלוכלכת ומוזנחת, בני המשפחה תמיד יעדיפו להנציח את המצבה  ולטפחה, 

נשקול לעשות ניקוי של המצבה כאשר יש הצטברות של חול, אבק, לשלשת ציפורים ופגעי מזג האוויר השונים. בנוסף, חומרים מסוימים המשמשים לבניית מצבות עלולים להעלות, באופן טבעי, כתמים לאורך השנים 

ישנם מקרים בהם לא מדובר בלכלוך שגרתי ופשוט כמו סדקים חרכות ועוד… במקרים אילו  לא מומלץ לבצע את פעולות הניקוי בעצמכם. חומרי הניקוי עלולים לגרום נזק בלתי הפיך למצבה, וחשוב לטפל במצבה באופן המותאם לסוג מצבה וסוג החומר ממנה היא עשויה. לכן, לפני כל שימוש בחומרי ניקוי, חשוב מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע אמין.

 

בכל מקרה, לא מומלץ לחכות עם הלכלוך לזמן ממושך. ככל שיחלוף הזמן, הלכלוך יהיה קשה יותר לניקוי (לעיתים אף בלתי אפשרי) וידרוש פעולות חידוש נוספות כמו ליטוש המצבה – ומחיר ניקוי המצבה יעלה בהתאם.

קראו לאיש מקצוע אשר מומחה בניקוי מצבות ושיש ברשותו את הכלים הדרושים והחומרים המיועדים לסוג המצבה שלכם.

איסוף חוות דעת והמלצות על חידוש המצבות 

כדי  שהשיפוץ יתבצע על הצד הטוב ביותר, ישנה חשיבות רבה לאסוף המלצות לגבי בעלי מקצוע שאליהם אתם פונים. אמנם זה דורש טיפה עבודה אך משתלם.

 בקשו מאנשי המקצוע להציג לפניכם דוגמאות לפרויקטים דומים. למשל, אם אתם מזמינים מומחה גבס להתקנת תקרת גבס, מדפי גבס או נישה מרהיבה, בחרו דוגמאות מצולמות של אלמנטים דומים שבוצעו לאחרונה. לאחר שאתם שבעי רצון מחוות הדעת או צילומי הפרויקטים, תוכלו להתחיל את השיפוץ בלב שקט.

לסיכום – מתי מבצעים חידוש מצבות 

לסיכומו של דבר, ההחלטה מתי להזמין שירות של חידוש המצבות היא בדרך כלל אינדיבידואלית ותלויה בשיקולכם ובתחושה של בני המשפחה והאוהבים של אותו אדם שבמצבה שלו מדובר. מומלץ לעשות בדיקה שנתית כדי לבחון במידה והמצבה לא נראית טוב וכבר או שיש עליה כתמים ופגמים שלא ניתן להסיר אותם, יהיה כדאי לשקול להזמין שירות של חידוש המצבה.